نماينده مردم طبس در مجلس:
گرچه خيلي دير شده اما بهتر است كروبي با شهامت در برابر ملت عذرخواهي كند.

یزدفردا "محمدكريم عابدي امروز در گفتگو با خبرنگار يزدفردا اظهار داشت: مهدي كروبي بايد به يك زندگي عادي برگردد كه راه آن توبه به درگاه خداوند و ياري خواستن از رهبري زمان و ملت و عذرخواهي است و بداند كه تنها در اين صورت ملت وي را خواهد بخشيد.
وي خاطرنشان كرد: مهدي كروبي جزو مهره‌هاي ارزشي انقلاب بود و سال‌ها در خدمت به انقلاب زحمت كشيد اما يكي از اشتباهات وي اين بود كه در چند سال اخير افرادي را دور خود جمع كرد كه مشاوره درستي نداشته و اطلاعات اشتباه و انحرافي به او مي‌دادند و البته اطرافيان وي در نظرات او تاثيرگذار بودند.
عابدي افزود: كروبي بدون توجه به واقعيت، اين حرف مشاورانش را كه با راي بالايي ر‌ئيس جمهور مي‌شود را باور كرده بود و پس از اعلام نتايج انتخابات، نتوانست واقعيت را بپذيرد.
نماينده مردم طبس و فردوس در مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: باشگاه اصلاحات، جبهه سازندگي، اپوزيسيون خارج از كشور و جبهه مجاهدين انقلاب، همگي حول يك محور جمع شده بودند و قصد داشتند قدرت دولت و ثروت نظام را در اختيار بگيرند و اصلا كروبي را قبول نداشتند و چه زيبا بود كه وقتي كروبي راي نياورد خود را از آنها جدا مي‌كرد.
عابدي عنوان كرد: آقاياني كه دروغ‌پردازي كرده و ذهنيت‌هاي غلط داشتند، با وجود تاكيد مقام معظم رهبري بر اتحاد و تمكين از قانون به قانون توجه نكرده و طرفدارانشان را به خيابان‌ها ريختند كه كروبي هم به آنها پيوست و به همين خاطر ضربه اساسي خورد.
وي بيان داشت: برخي از اخلاص مهدي كروبي سوءاستفاده كرده و وي را مجبور به نوشتن نامه‌اي به هاشمي رفسنجاني كردند كه نوشتن اين نامه جز ترسيم و تدوين يك زاويه غلط هيچ توجيه و تعريفي نداشت.
نماينده مردم طبس و فردوس در مجلس اظهار داشت: اشتباه بزرگ‌تر كروبي به دنبال نوشتن نامه اين بود كه آن را افشا كرده و نظام را بر مبناي اطلاعات دروغ زير سئوال برد كه اين موضوع خوراكي براي رسانه‌هاي دشمن شد.
وي ادامه داد: ورود كروبي به اين جريانات وي را در مسير انحطاط و سقوط فكري قرار داد كه اين امر موجب خوشحالي هيچ ‌كس نيست و ما دوست داريم كه همه نيروهاي انقلاب پشت سر ولايت بايستند.
عابدي خاطرنشان كرد: پس از پيگيري‌هاي دقيق و برگزاري جلسات متعدد توسط سه معاون رئيس قوه قضاييه، كاملا مشخص شد كه همه ادعاهاي كروبي دروغ و بر مبناي اطلاعات اشتباه بوده است.
وي گفت: مهدي كروبي فرمايش امام راحل را از ياد برده است كه فرموده‌اند؛ «پشتيبان ولايت‌فقيه باشيد تا به نظام لطمه وارد نشود» اما وي به دستور ولي‌فقيه پشت كرده و به جاي پيگيري ادعاهاي خود از راه‌هاي قانوني، دست به راه‌اندازي راهپيمايي‌هاي متعدد غيرقانوني زد.
عابدي افزود: حضرت امام خميني (ره) همچنين فرموده‌اند؛ «زماني كه دولت‌مردان و نمايندگان مجلس روحيه كاخ‌نشيني پيدا كنند، فاتحه انقلاب را بخوانيد» كه امروز برخي روحيه كاخ‌نشيني پيدا كرده‌اند، انقلاب را محرومان برپا كردند كه كروبي آن روز جزو محرومان بود اما هم‌اكنون نيست و وجود روحيه كاخ‌نشيني و ثروت‌هاي بادآورده و نيز اعتماد به مشاوران بي‌صلاحيت بزرگ‌ترين صدمه را به كروبي وارد كرد.
وي اظهار داشت: كروبي در جايگاه مسجد ضرار قرار گرفت و به جاي اصلاح باز هم ادامه داد و در واقع مانند كسي است كه در باتلاق گرفتار شده و دست و پا مي‌زند و روز به روز بيشتر در منجلاب فرو مي‌رود.
نماينده مردم شهرستان‌هاي طبس، فردوس، بشرويه و سرايان در مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: مردم به كروبي علاقه دارند و مي‌خواهند كه به يك زندگي عادي برگردد و براي اين كار بايد دور مشاوران بي‌صلاحيت خود را خط بكشد، به درگاه خدا توبه كند و از رهبري زمان كمك بخواهد كه در اين صورت مردم او را خواهند بخشيد، اما بداند كه ديگر شايستگي سياسي‌اش را از دست داده و بهتر است دست از سياست برداشته و به انجام كارهايي از قبيل مطالعه و نوشتن خاطراتش بپردازد.
وي گفت: اكنون قبل از برپايي هر محكمه‌اي تعدادي از نمايندگان مجلس پيگير رسيدگي به تخلفات كروبي هستند.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا